본문 바로가기

백남준 40대 (1972-81)

[백남준] 1974년 그의 이상향을 TV(비디오)아트로 그려내다

<비디오아트의 창시자를 이렇게 쉽고 짧게 설명하다니> <TV는 스코틀랜디에 발명되었다. 일본 SONY등 회사에서 이것을 상업화에 성공했다. 그러나 그것으로끝나면 아무 소용이 없다. 인류의 문화유산이 되려면 어떻게 해야 하나? 백남준 TV를 문화(통신기술)의 그릇에 담아 예술화했다 그리고 여기서 중요한 것은 TV30년 후에 INTERNET이 된다. 백남준 인터넷도 역시 예술화하다> Why is Nam June Paik known as the father of video art?: He made us see video in a new way, transforming it into an artist's medium, severing the link between video and tv. In 1965, Sony introduced the first portable video camera, the Portapak. Nam June Paik was the first artist to use this as well. His art and ideas created a radical vision for this new art form.

 

백남준의 유토피아(자연 50% 문명 50%) <TV 정원(1974)> 50년 전 백남준 코로나를 예견하다. 인간 문명이 자연과 조화를 이루지 못하면 위기를 맞게 된다.

 

What is the meaning of TV Garden Nam June Paik? - Tate Modern 전시팀 해석(마음에 든다): With TV Garden 197477, Paik imagined a future landscape where technology is an integral part of the natural world. Placing TV sets alongside live plants, he creates an environment in which the seemingly distinct realms of electronics and nature coexist. 인류문명위기에 대안을 내놓은 정말 아름다운 작품 / 전시 때마다 큐레이터의 창의적 아이디어로 따라 달라질 수 있어 더욱 좋다